torsdag 11 november 2010

Matvägrar!

Tänk om rubriken hade handlat om mig, då hade jag kanske äntligen kunnat gå ner dom sista tjockis kilona? Tyvärr är det ju inte så utan det handlar självklart om min lilla Liam. Idag har han endast ätit välling x 2, frukt, rån och majskrokar. Han brukar äta "middag" x 2 också men det har han bara spottat ut.Sovit har han också gjort ovanligt mycket och utan protester.
Har ju fått massa tips av bästaste Erica och hoppas på att det är lite trots eller kanske en liten tand som är på G upp.

Har ni varit med om samma?

9 kommentarer:

  1. Hilma ville inte heller äta när vissa av tänderna kom..... Det va bara gröt,frukt,rån o bågar som passade... Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Oroa dig inte. Han äter när han är hungrig. Och han har ju lite att ta av iaf. Kan ju vara en tand som är på G eller så håller han kanske på att bli sjuk. Hedda har ju varit väldigt strulig med maten. Men som sagt dom äter när dom vill och är hungriga. Inga barn svälter frivilligt.

    Men jag förstår din oro så ta inte illa upp av det jag skriver. För jag är likadan även om jag har 4 barn. Men det brukar ordna sig har jag lärt mig.

    Får väl ta mig en sväng till Lindex och se om man kan hitta några fynd. Gäller det även på barn? Jonna behöver lite nya kläder. Tro det eller ej? Men hon har tydligen växt en del.

    Ha det så bra. Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Ja gör det! Och säg gärna dina åsikter sen :)

    95 kronor är nästan för lite att kalla "unna sig" tycker jag :P Var det rea eller personalrabatt?
    Jag måste verkligen inhandla massa nytt till min garderob, känner mig smått ful och tråkig varje dag.

    Kramkram!

    SvaraRadera
  4. Japp NOah har varit så oxå!
    Bissingar som var på G men kan även vara lite matvägran bara..

    SvaraRadera
  5. Hahaa, jaaa åhh vill :P
    Jaa hade varit roligt =)
    Fick ju inte kollat allt o sånt. Fick bara kollat till Noah, leksaker, ytterst lite till mig =(

    Ja, jag hoppas på de! Men sambon kom en sa en liten sak innan :D
    Såååå blir kanske ett köp innan vagnen är såld ändå :P

    Fråga de innan, mn hur e den i snö?

    KRAM

    SvaraRadera
  6. här har vi en till som matvägrar, och inte jag då ;)
    Ellen åt som en häst, allt och mycket till hon blev 9 månader ungefär, nu är det dock helst bara välling, frukt, smoothie och yougurt som går ner utan problem, gröt går ibland.. men burkmat.. shit alltså.. man får verkligen kämpa, sjunga leka teater byta matplats mm... men oftast får vi in henne allt hon ska ha iaf! men idag har hon typ inte ätit något alls.. men hon har också en tand på g, så skyller på den!

    sov så gott sötisar!
    kram

    SvaraRadera
  7. Exakt så var mira när det var tänder på gång. Bara gröt som gällde då. Hoppas det ger med sig snart!

    Vi sålde vår bugga när Mira var två år och då fick hon plats utan problem. Det som är bra med dom är att man kan ta bort sufletten om man vill och ha den som en ren sittvagn. När barnet är över två så kanske de inte sover i vagnen så ofta längre. Jag räknar med att theo får plats i buggan tills han är tre om vi bestämmer oss för att köpa en sådan.

    Har du nåt tips på andra bra vagnar? Vilken modell har ni nu?

    SvaraRadera
  8. Ja det har jag varit med om många gånger. o e det en tand som spökar så testa ge honom kall mat istället. Gröt el någon yoggi el nått för e de en tand kan de bränna o va obehagligt i tanden som är på väg upp..

    Det är helt normalt. Kan va att han e på vägo bli lite sjuk också kanske. då brukar tuva vara rätt dålig på att äta med.

    Kramis

    SvaraRadera
  9. Ullis - Självklart tar jag inte illa upp! :) är så glad för all feed back.
    Han har blivit superförkyld och dreglar massa. Så antagligen därför det inte är kul att äta! Så länge han vill välling, frukt och yoggi så är det okej!

    Bara på dam var det ta 2 betala för 1 :/

    kram

    SvaraRadera