söndag 2 januari 2011

Varning för lång text..

1 februari börjar jag jobba, skit! 1 månad till dess, nu ska jag njuta njuta njuta lite extra de sista dagarna. Jag ska bara boka in det jag känner för, alltså umgås med dom bästa! Vart har dessa månaderna tagit vägen? På ett sätt längtar jag tillbaka till rutinerna och att få vara sociala Filippa, men på ett sätt hade jag gärna varit hemma med Liam till efter sommaren.

1 mars skolas Liam in på dagis, så i morgon ska jag ringa min chef och fråga om jag kan få två semester dagar, sen fixar Johan de sista dagarna själv. Nu hoppas vi bara på att det tillfälliga dagiset blir ett temporärt.

I morgon var det egentligen planerat ett besök på BVC, väga, mäta och vaccineras men eftersom Liam varit magsjuk så avbokade vi och får en ny tid i morgon. Bättre att han får vara frisk till sina kalas. I morgon är det även kalas, nu är bara frågan vågar vi gå på det utan att smitta ner 5 andra barn? Dom säger 48 timmar, alltså igår vid 14 tiden. Hur hade ni gjort?

Nu ska jag sova! God natt på er! KRAMAR

3 kommentarer:

  1. Ja tiden går alldeles för fort! Melker börjar på dagis om 1 vecka. Det känns bara sjukt att några främlingar ska ta hand om MIN son.

    Jag hade nog försökt hör/känna av lite vad dem andra barnens föräldrar tycker eller personen ni ska till. om dem tycker det känns bra,hade jag gått! :)

    SvaraRadera
  2. och jag börjar den 17e :/ blandade känslor!

    Smittan har de alltid med sig även om de är "friska" och inte kräker. Har det inte gått 48 timmar så hade jag inte gått dit. Känns taskigt om de andra barnen skulle bli smittade..Kommer fler kalas! :)

    SvaraRadera
  3. Men var ni inte iväg på nyår när han var magsjuk? Smittades inte lilla nea då? Jag hade inte åkt om det inte gått 48 timmar men det har ju gått mer än 3 dygn när ni ska på kalaset? Ring och fråga om det e o att ni kommer så dom vet. Kram

    SvaraRadera