fredag 21 januari 2011

Torsdags tankar

Märkte precis att inlägget Torsdagstankar inte kom upp, eller inte texten allafall.

Något sånt här skrev jag igår kväll..

En vän sa till mig när jag fick barn att några av dina närmsta vänner som inte har barn kommer tyvärr försvinna lite ur dit liv. Jag svarade självklart tillbaka att det kommer dom inte. Dom har varit så nära och kära alltid så det kommer dom fortsätta vara och så mycket dom brydde sig när man var gravid. Men så rätt hon hade (till viss del). Det hon nämnde mest var tjejkvällarna/förfesterna/utgångarna, hon sa att dom kommer fråga dig två tre gånger i början och då kommer du antagligen inte vara redo att lämna Liam, sen kommer dom "glömma" bort att fråga. För du säger ändå nej, tror dom! Det hade hon rätt i! Jag är faktiskt fortfarande Filippa också, inte bara mamma till Liam. Så de så!

1 kommentar:

  1. Oj vad jag känner igen detta! Och vad det stämmer också.
    Förvisso inte konstigt då man lever ett helt annat/nytt liv som mamma, än sina vänner som inte har barn, men vi är ju fortfarande samma tjejer som innan vi fick barn!
    Hoppas du och din familj mår bra. Och vad fruktansvärt fin och söt Liam är!
    Kul att du fortfarande håller igång bloggandet :)
    kramar erica (Ludvigs Mamma)

    SvaraRadera