tisdag 7 december 2010

Förskoleplats, temporär.. Aldrig i livet!

Jag blir så arg!

Idag ringde Kommunen oss angående förskoleplats. Liam har fått plats på en tillfälligt förskola, som beräknas vara öppen i ca 7 månader.

Ni kan läsa här

Jag tycker synd om Liam om vi ska skola in honom först på en förskola, sen efter sommaren skola in han på nytt. Det är babybom i Ystad, 2009, 2010 och 2011 har/kommer många barn födas, kanske dags att starta upp en ny förskola? Arbetslösa är vi också många av, dom hade kanske tjänat på det i längden?

Hade inte jag haft mitt underbara jobb, hade jag lätt startat upp en privat förskola (så som Lyckebo).

Nu är frågan, hur ska vi göra..

Vad tycker ni? Löser kommunen detta rätt? Är det någon som är sugen på att protestera?

2 kommentarer:

  1. Kämpa på tjejer man ska inte ge sig. Har kommunen liksom ingen koll på hur många barn det föds i Ystad? Kan det verkligen vara så svårt att beräkna på ett ungefär hur många som kommer börja förskolan? Verkar som om kommunen missat lite. Skärpning!!! Man får visa att man är missnöjd och kräva en bättre lösning så jag hejjar på er =) Lycka till! Kramar

    SvaraRadera