fredag 26 augusti 2011

Overall

Många handlar redan sina overaller eller set (jacka & byxa)! Liam fick overall av Mormor och Morfar som ligger och väntar. Vi valde en Fix och idag när jag fick reda på att Fix är bättre än Didriksson så blev jag glatt överaskad! Man behöver inte handla det dyraste....

Fix
Fodrad overall med förstärkt tyg i oxfordnylon vid knät och baktill. Vattenavstötande med tejpade sömmar runtom. Fleecefordrad vid krage, luva och ärmslut. Avtagbar huva. Stängs med dragkedja och kardborreknäppning fram. Resår i midja samt vid benslut. Kardborreknäppning vid ärmslut. Fickor med dragkedjor fram samt reflexdetaljer. Vattenpelare 10 000 mm.


Didriksson
Didriksons Kilimanjaro är en vind- och vattentät vinteroverall. Overallen har tejpade sömmar vilket ger en heltät overall även i slaskväder. Huvan har en syntetpäls som är avtagbar. Ärmmuddar av micropolyester som håller barnets handled varm även när den blivit blöt. Reflexer både vid ärmar och ben.

Tillverkad av 100% polyamide

Materialet andas 2000 g/24 h.
Vattenpelare 2000 mm.
Maskintvätt 40°, tål torkskåp på låg värme.


Nu är det bara en vinterjacka och 2 par vinterskor som ska inhandlas!

3 kommentarer:

  1. Men fix kostar ju nästan lika mycket som didriksson;) Theos didriksson förra året kostade 800 eller 900 tror jag.
    Jag får se vad vi köper till Theo. Tänker inte stressa bara för att Didriksson håller på att ta slut redan, då får det va så!! Så jävla viktigt e det inte så att jag tänker köpa det redan i augusti! Det får bli det de blir:) Den fix-overallen är jätte fin:)

    SvaraRadera
  2. Trevlig läsning, vi kör nämligen också på Fixen iår :)

    SvaraRadera
  3. Hej undrar bara varför fix e bättre än didriksson? Jag har köpt en didriksson. Jag tror det inte är så stor skillnad.

    SvaraRadera