tisdag 20 juli 2010

Simrishamn, jobb och loppis







Det har varit 2 hektiska dagar!

Måndagen började med bilfärd mot Simrishamn, Johan skulle vara på jobbintervju kl. 10 (mitt inne i "centrum") Gpsen ville ha in oss där med, men efter två rundor förstod vi att det aldrig skulle funka. Så vi ställde bilen vid hamnen och Johan fick gå istället. Så länge njöt jag och Liam i solen, kolla läget lite och bara myste. När Johan väl var färdig var det dags för lite lunch som vi åt hos min gamle chef på hans nya restaurang (Måns Byckare) kan berätta att maten var super bra! Så ska ni åka till Simrishamn i sommar ta lunchen eller middagen där.
På vägen hem stannade vi och köpte lite krukor, storhandlade och gjorde lite mer ärende. En rikigt familjedag, helt underbart!


I morse vaknade jag och Liam av att Johan kom hem med nybakade bullar, god frukost! Sen har denna mamman jobbat idag, så Liam har varit med mormor. I eftermiddags blev det lite inköp av blommor till uteplatsen. Nu ska det bli fint över allt!

Hiss gardiner är med beställda, hoppas att dom dyker upp i morgon eller på torsdag. Sen ska bara tavlorna upp och Liams rum ska fixas lite så är allt klart..

Blev en tur på Loppis i kväll med, två krukor inhandlades för 5 kr. Nästa gång det är loppis ska jag ha med mig massor med småpengar (första gången idag på många år! Ska det bli ändring på)

Nu sängen!

Ps. Jobbar denna och nästa vecka = dålig uppdatering!

2 kommentarer:

  1. Vad är detta? Jag har skickat två kommentarer!!!! Vet inte riktigt hur det går med huset. Inga andra bud än. MEN... ett hus som jag varit typ "kär" i sen vi flyttade till Ystad e till salu nu så vi ska kolla på det på måndag...
    Den e köpt på Lekia för 40kr...
    ses snart?! vet du jobbar men efter dom veckorna =) kramar!

    SvaraRadera
  2. Låter som en mysig dag!..
    Var har du varit på loppis?

    SvaraRadera