fredag 14 januari 2011

Kvälls funderingar


Varenda kväll när det är dags för mig att gå och lägga mig kan jag inte somna. Jag ligger och funderar på allt mellan himmel och jord, men det jobbigaste är att jag ligger och väntar på att Liam ska vakna. Som han oftast brukar göra precis när jag äntligen somnat in. Fast jag vill att han ska sova i sin egen säng till minst kl 3 (för att jag inte ska ha ont i kroppen som jag har just nu varenda dag) så vill jag liksom ändå att han ska sova bredvid mig. Jag känner mig lite extra trygg då. Och jag älskar att ligga och kolla på min son när han sover!

Jobbigt va?

3 kommentarer:

  1. Kvälls- och nattfunderingar är bara så jobbiga! Och extra jobbigt för dig med ditt dilemma över Liams sömn.

    Hoppas ni har en mysig kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh jag håller med dig om det där...man vill sova själv..men samtidigt e det så jäkla gosigt att ha dom där..så när dom väl sover en hel natt eller nästan i sin egen säng och man själv ligger vaken då längtar man bara efter att dom ska vakna så man kan gosa..sen när dom väl vaknar mitt i natten och man själv sover och är trött ja då är det allt annat än gosigt..haha...man e konstig ibland. Men nått man aldrig kommer ifrån är att barnen är underbara! Ha en bra helg kram martina

    SvaraRadera
  3. Jag har precis samma problem med att Theo vaknar precis när jag somnat så jag får ta upp honom i vår säng vilket slutar med att jag får ont i ryggen! Kommer du på nåt bra tips på hur man får dom små att sova hela natten i sin egen säng så hör av dig :-)

    SvaraRadera